Yaza Girerken Sağlıklı Beslenme ve Formda Kalma

16.05.2012

Buz gibi havalar,kalın paltolar, yetersiz fiziksel aktivite, dengesiz beslenme derken aldığımızkilolar; kıyafetlerimizin incelmesiyle gün yüzüne çıkmaya başladı. Böylelikle;pek çoğumuzun gündemini diyet oluşturmaya başladı.  Ve kısa sürede yüksek miktarlarda kilokaybettiren şok diyetler yine revaçta… Aslında; pek çoğumuz biliyor aç kalarakkilo verilmeyeceğini… Fakat öyle bir yerleşmiş ki bu düşünce çoğu kez aynıhataya düşmeye devam ediliyor.

 

Peki yazaylarına sağlıklı bir şekilde, formda girebilmek için neler yapmak lazım?

 

1-   Öncelikle3 saat aralıklarla bir öğün yapmak gerekir. Çünkü bu süre kan şekeriseviyesinin normal sınırlarda tutulmasını sağlıyor. Daha uzun süren açlıklardakan şekeri düşüyor ve önlenemez bir açlık duygusu ortaya çıkıyor, kendimizitutamıyoruz ve çok fazla yiyoruz. O nedenle 3 ana, 2-3 ara öğün idealdir.

 

2-   ‘Sabah kahvaltıyı kral gibi yapmak lazım.’ Sözü gerçek. İyi yapılmış bir kahvaltı toktutar, gün içindeki performansımıza olumlu etkisi vardır.

 

3-   Rafine karbonhidratlar yerine; bol tahıllı, çavdarlı ekmekler, kepekli makarnalar,kuru baklagiller tercih edilmelidir.

 

4-   Şekeri hayatımızdan çıkarmalıyız. Şeker bir karbonhidrattır. Biz zaten, ekmekten,sütten, meyveden yeteri kadar şeker alıyoruz, ekstra da basit şeker alarakvücudu yormaya gerek yok.

 

5-   Tatlı isteğini bastırmak için tarçın kullanın. Çaylarınıza, sütünüze, meyvelerinizinüstüne tarçın ilave edin. Bir de midenizde herhangi bir şikayetiniz yoksayemeklere hafif karabiber serpin. İçerisindeki krom tatlı isteğinibastıracaktır.

 

6-   Pişirme yöntemleri de çok önemli. Kızartma, yağda uzun süre kavurmalar hem sağlık içinzararlıdır hem de kilo aldırır. O yüzden yağsız tavada ızgara, fırında veya haşlamayöntemini kullanmaya özen gösterin.

 

7-   1 kilo sebze yemeğine 2 yemek kaşığından fazla sıvı yağ eklemeyiniz. Etli,tavuklu yemeklere hiç yağ ilave etmeyin. Sıvı yağlar, katı yağlara göresağlıklıdır evet, fakat her çeşit yağın 1 gramı 9 kalori demektir.

 

8-   Mevsim sebze- meyvelerinde günde en az 5 porsiyon tüketmeliyiz. Renkli sebzeler,meyveler vitamin deposudur. 

 

9-   Yazaylarında terlemeyle birlikte sıvı atımımız arttığı için, sıvı alımımızıarttırmalıyız. Günde en az 2 litre su içmeliyiz.

 

10- Yemeklerinizi yavaş yavaş, uzun uzunçiğneyerek yiyin.

 

11- Yemeklerden önce su içiniz veyaçorbayla öğüne başlayın ki; mide hacmi artsın, doyma hissi çabuk olsun.

 

12- Havalar güzel, her yer yemyeşil,çiçekler açmış… Bu fırsatı kaçırmayıp haftada 3-4 gün en az 40 dakika biryürüyüş yapın. Fiziksel aktiviteyi çok abartmamak lazım, düzenli olarakyapabileceğiniz bir aktivite türünü seçmek gerekmektedir.

 

 

Sayfamızı beğenerek güncel haber ve duyurularımızı, doktorlarımızın sağlık tavsiyelerini Facebook duvarımızdan kolaylıkla takip edebilirsiniz.