Ramazan Ayı'nda Beslenme Önerileri

24.04.2020

 
 
 
Bu gönderiyi Instagram'da gör

Ramazan ayı başladı. Oruç tutarken sağlığınızı korumak için, ✔️ Mutlaka sahur yapılmalı. 🍳 Sahurda tam protein kaynağı olan yumurta mutlaka olmalı ve süt grubu olan yoğurt,ayran,cacık,kefir gibi tok tutan hafif besinler tüketilmeli. 🧂❌ Gün içinde fazla susamayı önlemek adına sahurda tuzlu besinlerden uzak durmalı. (turşu,tuzlu peynir ve tuzlu zeytin gibi) 🍵 İftarda mutlaka hurma/zeytin ve çorba ile başlayın, 10 dk bekleyin ve ana yemeğe öyle geçin, yemekleri yavaş yavaş ve iyi çiğneyin. 🍞 Avuç içi büyüklüğünde pide 1 dilim ekmeğe eşittir. 💧İftar ve sahur arası su alımı ihmal edilmemeli. (kg başına 30ml su) 🍦Kilo kontrolü için tatlı tercihlerinizi sütlü tatlılardan yana kullanın. 🍉🍌 Meyve tüketiminizi ihmal etmeyin, iftar ve sahur arasında 1-2 porsiyon olacak şekilde tüketin. 🤸🚶 İftardan 1- 2 saat sonra yürüyüş yapabilir veya evde egzersiz yapabilirsiniz. Herkese sağlıklı ve hayırlı Ramazanlar dilerim. Diyetisyen Burcu KIRBAÇ Medilife Beylikdüzü Hastanesi #hoşgeldinramazan #ramazan #ramazan2020 #sahur #iftar #oruç #sağlıklıbeslenme #diyetisyentavsiyesi #diyetisyen #Medilife

Medilife Sağlık Grubu (@medilifesg)'in paylaştığı bir gönderi ()


Ramazan Ayı geldi. Oruç tutarken sağlığınızı korumanız için bazı önerilerimiz,
  • Mutlaka sahur yapılmalı.
  • Sahurda tam protein kaynağı olan yumurta mutlaka olmalı ve süt grubu olan yoğurt,ayran,cacık,kefir gibi tok tutan hafif besinler tüketilmeli.
  • Gün içinde fazla susamayı önlemek adına sahurda tuzlu besinlerden uzak durmalı. (turşu,tuzlu peynir ve tuzlu zeytin gibi)
  • İftarda mutlaka hurma/zeytin ve çorba ile başlayın, 10 dk bekleyin ve ana yemeğe öyle geçin, yemekleri yavaş yavaş ve iyi çiğneyin.
  • Avuç içi büyüklüğünde pide 1 dilim ekmeğe eşittir.
  • İftar ve sahur arası su alımı ihmal edilmemeli. (kg başına 30ml su)
  • Kilo kontrolü için tatlı tercihlerinizi sütlü tatlılardan yana kullanın.
  • Meyve tüketiminizi ihmal etmeyin, iftar ve sahur arasında 1-2 porsiyon olacak şekilde tüketin.
  • İftardan 1- 2 saat sonra yürüyüş yapabilir veya evde egzersiz yapabilirsiniz.
Herkese sağlıklı ve hayırlı Ramazanlar dilerim.

Diyetisyen Burcu KIRBAÇ
Medilife Beylikdüzü Hastanesi


Sağlıklı beslenme konusunda detaylı bilgi ve randevu için 02128668080 arayabilirsiniz.

Sayfamızı beğenerek güncel haber ve duyurularımızı, doktorlarımızın sağlık tavsiyelerini Facebook duvarımızdan kolaylıkla takip edebilirsiniz.