İlkbaharda Hamilelik

04.04.2017



Her ne kadar ışıl ışıl ferah bir mevsim olsa da, bahar aylarının olumsuzluklarının da göz önünde bulundurulması gerekiyor. Anne adayları, dengeli bir hamilelik süreci geçirmek için özellikle ,ani hava değişimlerinin sebep olduğu üst solunum yolu enfeksiyonlarından ve polenlere bağlı alerjik hastalıklardan korunma konusunda çok dikkatli olmalılar.

Bahar aylarında rahat bir hamilelik için :

Beslenme ve sıvı tüketimi

Öncelikle, gebelik süresince hazmı zor olan kızartma, aşırı yağlı, tuzlu ve şekerli yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Yiyecek listesinin en başına mevsim yeşillikleri ve meyveleri konulmalıdır. Ayrıca, hava sıcaklığının artması günlük sıvı tüketiminin önemini daha da artırmaktadır... Günde, minimum 2,5 litre su, ayran vb. doğal içeceklerin tüketilmesi gerekmektedir.

Egzersiz

Bahar aylarında hamilelerin yapabileceği en kolay ve en yararlı egzersiz yürüyüştür, imkanı olanlara bedeni fazla yormadan yüzme de önerilebilir. Bununla birlikte evde yapabileceğiniz hafif aerobik egzersizler kan dolaşımınızı hızlandırır, bel ve sırt ağrılarınızı hafifleterek vücudunuzu doğuma hazırlar.

Giyim Tarzı ve Ayakkabı Seçimi

Hamileler, kıyafet seçiminde önceliği, kolay hareket edilebilirliğe vermelidir. Bu dönemde bol pamuklu giyisiler özellikle tercih edilmelidir. Ayrıca hamilelikte vücudun yük dağılımının değişmesi ayakkabı seçimini de önemli kılmakta. Ayakkabıların ve terliklerin rahat, geniş ve yumuşak özel tabanlı seçilmesi hamilelik sürecinin dengeli geçmesi için büyük önem arz etmektedir.

Alerjik Reaksiyonlar

Doğanın yenilenmesi havada ki polen miktarının artmasına sebep olur. Özellikle alerjik bünyeye sahip hamileler, alerjik reaksiyonlara sebep olabilecek ağaç ve ot polenlerinden kaçınmalıdır. Bunun dışında tozlu ortamlardan, deodorant, çamaşır suyu gibi kimyasal içeriğe sahip ürünlerden de uzak durulması gerekmektedir.

Sayfamızı beğenerek güncel haber ve duyurularımızı, doktorlarımızın sağlık tavsiyelerini Facebook duvarımızdan kolaylıkla takip edebilirsiniz.