Ramazan'da Sağlıklı Beslenme Önerileri

16.05.2018



Ramazan ayının gelmesiyle beraber oruç tutan kişilerin beslenme düzeninde büyük değişiklikler görülür.

Ramazan ayını sağlıklı bir şekilde geçirebilmek için sahur, iftar, iftar sonrası 30 ila 45 dakika yürüyüş ve iftardan 2 saat sonra ara öğün olacak şekilde beslenme düzeni uygulanmalıdır. İftar ile sahur arasında 10 – 12 bardak (2,5 litre) su tüketilmelidir.

Sağlıklı beslenmeye dikkat edilmemesi Ramazan ayında kilo almaya veya kilo vermeye sebebiyet verebilir.

Ramazan boyunca sahur kesinlikle atlanmamalıdır. Sahur yapılmadan tutulacak oruç, gün içerisinde yorgunluk, baş dönmesi gibi sorunlara neden olabilir. Sahurda, gün içinde kişiyi zinde tutacak protein ağırlıklı (yumurta, süt, peynir, yulaf, tam buğday ekmeği, kuru baklagiller, ...) besinler dengeli şekilde tüketilmelidir. 

Geleneksel olarak büyük özen gösterilen iftar sofraları, oldukça zengin menüler ile hazırlansa da, oruç su ve hurma ile (hurma, kan şekerini dengeler) veya az miktarda peynir ekmek ile açılmalı, çorba içilip yemeğe 10 – 15 dakika ara verilmelidir. Ara süresince ya masadan kalkılmalı, ya da salata gibi hafif besinler yenmelidir. Ana yemek olarak yağlı ve kızartmalardan uzak durulmalı ve dengeli beslenmeye özen gösterilmelidir. 

İftardan 1,5 – 2 saat sonra vücut sağlığı için 30 – 45 dakika yürüyüş yapılmalıdır. Yürüyüş yapılmaması, metabolizmanın yavaşlamasına ve yenilen yiyeceklerin kiloya dönüşmesine neden olur.

Yürüyüş sonrası ara öğün olarak haftada 2 gün sütlü tatlı, diğer günlerde ise meyve veya az şekerli (mümkünse şekersiz) komposto tüketilebilir.

Ramazan süresince hızlı kilo vermek için sahuru atlamak veya dengesiz beslenmek sonucu, ilk başlarda vücutta su ve kas kayıplarından kaynaklanan kilo kaybı oluşacak, fakat bayramdan sonra verilen kilolar fazlasıyla geri alınacaktır.

Herkese sevdikleriyle beraber sağlıklı ve hayırlı ramazanlar dilerim.


Diyetisyen Nurten TEKİN

Medilife Beylikdüzü Hastanesi


Sayfamızı beğenerek güncel haber ve duyurularımızı, doktorlarımızın sağlık tavsiyelerini Facebook duvarımızdan kolaylıkla takip edebilirsiniz.