Ramazan Ayına Özel Beslenme Tüyoları

06.08.2012

 

Ramazan ayının sembollerinden biri de hepimizin bildiği üzere pidedir.  Peki pideyi nasıl yiyelim?

 

 

- Bir dilim ekmek 25 grama denk geliyor. Hamuru fazla olmayan bir pideden 1-2 boğum yediğinizde bir dilim ekmek yemiş olursunuz. Çok kalın bir pideden ise sadece bir boğum yiyin. Pide beyaz undan yapıldığı için çabucak kana karışır, kan şekerinin hızlı bir şekilde yükselmesine neden olabilir.

 


- Sahurda ise midede daha uzun süre kalacağı için mutlaka tam buğday, tam çavdar ekmeğini tercih etmeye özen gösterin. Sahurda pide tüketmeyin.

 


-Sıcak pide açken bolca tüketilir, sakın kontrolünüzü kaybetmeyin.

 

 

Ramazanda Susuzluk İçin Öneriler;

 

Sahurda mutlaka 4-5 bardak su için. İçine taze nane yaprakları ve 2-3 damla limon ekleyebilirsiniz. Nane; hem ağız kokusunun oluşmasını önler hem de susuzluğu giderir. Sahurda şekersiz hoşaf, komposto tüketerek de susuzluğu önlemiş olursunuz.

 

 

 

Ramazan da ‘tatlı yemeyin.’ Demek pek doğru bir yaklaşım değildir. Fakat; uzun süre açlıktan sonra birden tatlıya yüklenirseniz o zaman sıkıntılar ortaya çıkar, siz farkında olmadan vücudunuzun dengesiyle oynayıp pek çok hastalığa davetiye çıkarırsınız. İftar sofralarında şerbetli, hamur, çok şekerli tatlılardan uzak durunuz. İftardan sonra ara öğün olarak dondurma, sütlaç, güllaç tarzı hafif sütlü tatlılardan ufak bir porsiyon tüketmeniz sizin için yeterli olmalıdır.

 

 


Diyetisyen Başak Çoşkun

 

Beslenme ve Diyet Uzmanı

 

 

 

Sayfamızı beğenerek güncel haber ve duyurularımızı, doktorlarımızın sağlık tavsiyelerini Facebook duvarımızdan kolaylıkla takip edebilirsiniz.